Aku Bukan Siapa-Siapa


Buka mata mentafsir kelakuan,
Bergerak melangkah hati semakin resah,
Aku bukan siapa-siapa mengharap cinta dan juga perhatian,
Kerana aku bukan siapa-siapa,
Ya!!!
Aku bukan siapa-siapa!!!
Sedarlah!!
Bagunlah dari lamunan dan perancangan alam minda,
Bergerak sendiri mencari redhonya,
Biarkan dia dengan hidup dan keinginannya,
Kerana engkau bukan siapa-siapa.
Engkau masih punya masa,
Engkau masih punya ruang,
Engkau juga masih punya harapan,
Namun untuk mencapainya engkau harus merancang dan melaksanakan perancangan itu,
Kunci dan juga mangga,
Sebenarnya dua benda saling melengkapi,
Adakah aku dan dia juga begitu?
Mungkin saja itu perasaanku,
Kerana cinta tak kenal usia,
Juga tidak mengenal semester,
Cinta juga mampu membangunkan jiwa yang hampir mati,
Juga bisa menghancurkan sesebuah organisasi,
Namun sampai bila harus aku pujuki jiwa yang resah,
Menanti suatu harapan yang tidak mungkin berlaku,
Semakin lama,
Ianya hanya menyakiti hati,
Dan menghilangkan ketenangan dalam diri,
Aku mohon pada yang berkuasa keatas hati-hati,
Tenangkan hatiku,
Hilangkan gelisahku,
Kuatkan jiwaku,
Teguhkan pendirianku,
Suluhkan jalan untukku,
Kerana jalan yang aku punya saat ini semakin gelap dan menghitam,
Hanya engkau yang berkuasa mencerahkannya semula,
Keinginanku saat ini hanyalah untuk melupakannya,
Kerana dia tidak ingin membuka ruang untuk hatinya,
Dalam jiwanya cuma seseorang,
Seseorang yang dia sendiri tidak pernah bertemu,
Entah benar atau tidak,
Engkau lebih mengetahui ya Allah,
Kerana aku pernah di bohongi sebelumnya,
Tetapi kenapa hatiku masih merindui dan merasa bertanggungjawab padanya?
Engkau lebih tahu ya Allah,
Aku cumalah hamba,
Aku berharap terdapat suatu kebaikan diantaranya,
Biarlah hatiku tak tentu hala saat ini,
Semoga perancangan yang engkau aturkan untukku membawa perubahan dalam tindakanku,
Perubahan yang akan membantuku,
Menghidupkan kembali jiwaku yang telah mati... ^^"

Aku menulis ini hanya sekadar luahan... aku tidak punya teman yang sudi mendengarnya.. atas dasar itu..aku tuliskan di blog.. Semoga resah dan gelisahku kurang sebentar. Dikala aku kesepian mencari teman yang sebetulnya. Yang tidak menceritakan permasalahanku pada orang lain. Aku kecewa!! sesetengah temanku cuma inginkan duit yang ada padaku.. Sejujurnya..Aku bukanlah dari golongan berada.. Namun, nilai wang itu tidak aku anggap terlalu berharga. Kerana aku dididik wang bukanlah segalanya. Namun, seharusnya apa yang aku perlu lakukan ialah: Mendidik hati supaya tidak lagi lari dari mengingati Allah..

Comments

Popular posts from this blog

Ayam Serama

Balik Raya 2020