Popular posts

Followers

Daun Mengkudu On Friday, July 1, 2011

Yang kat atas tu  adalah ayam sabung putih...bapaknya dulu warna merah. Tak terniat pun mahu sabung ayam..Dulu waktu mula-mula pelihara ayam cuma untuk lepas stress. Masa aku biarkan ayam betina aku berkeliaran. Ayam sabung orang sebelah perkosa ayam aku...Adoh..dh tu dapatlah hasil ayam ni. Biasanya orang tengok ayam sabung warna merah. Tapi ni special sikit. Warna putih. Umurnya lebih kurang 6 bulan. Ramai jugak yang bidak harga ayam ni. Buat masa ni harga tertinggi bidaan adalah RM60.. tapi aku tak nak jual. sebab pertama. Mereka beli untuk judi ayam dan kedua memang aku taknak jual..hahaha...buat koleksi.


Yang kat atas tu ayam selasih. masa beli dulu kecil je. Bila besar. besar pulak dia.. Dulu aku beli RM5 seekor..sekarang ni RM6 seekor. Orang kata ayam ni mahal. mungkin juga. bagi aku, ayam ni jenis yang unik.. Sebab jari dia ada 5..kaki berbulu dan warna menarik.. Asal ayam ni dari china. disana ayam ni dipanggil pheonix. yang putih dipanggil white pheonix. tapi kat Malaysia. Kita panggil ayam selasih bulu lembut. Kepala ayam ni seperti burung helang, dagingnya berwarna hitam sekali dengan tulangnya. Aku cadang mahu pelihara ayam ni banyak2 sebab keunukannya.

Yang ni pulak anak ayam serama. Hari ni usianya 5 hari. Kiut!!!! Aku mahu picit dia sampai mati...tapi aku sayang dia...Sebenarnya ayam ni bukan aku yang punya. Memandangkan isteri tuannya baru je melahirkan ank. dia abaikan anak ayam ni. jadi akau lah yang bela.. bapak dia cantik. Berbulu merah dan berekor jumtai.

Sekian saja jejak ayam kali ini. jangan tanya apa puspose aku pelihara ayam k... Sebab aku pelihara pun macam org kumpul stem... Macam tak da matlamat... Kalau orang nak beli aku jual..kalau orang nak makaan..sembelih la... hahahaahaahahahaha




Leave a Reply

Subscribe to Posts | Subscribe to Comments