Popular posts

Followers

Daun Mengkudu On Tuesday, August 2, 2011



Assalamua'laikum rakan-rakan...nak share sikit tentang ayam...

Ayam : Hey manusia...kalau kau hebat kau jawab teka teki aku.

Manusia : Apa kau fikir kau hebat. Huh...

Ayam : Kau rasa kau boleh jawab ke?

Manusia : Mestilah, aku manusia.. ko tu ayam..

Ayam : Bacalah ayat-ayat Allah pada lutut kau.

Manusia : Kau ni betul ke tak ayam. Mana ada ayat-ayat AAllah kat lutut aku.

Ayam : Apa kah perbezaan lutut ayam dan lutut manusia?

Manusia : Bezanya tempurung lutut lah. Tempurung lutut manusia di depan. Tempurung lutut ayam di belakang. Apa kaitannya dengan ayat-ayat Allah?

Ayam : Allah jadikan tempurung lutut ayam dibelakang untuk seekor ayam mengeramkan telurnya kerana ayam telahpun diperintahkan untuk mengeramkan telur. Manakala, tempurung lutut manusia diciptakan dihadapan kerana manusia telah pun diperintahkan untuk solat. Dengan luut yang dilindungi oleh tempurung lutut, manusia boleh beribadah dengan sempurna.

Manusia : MasyaAllah. Kenapa aku langsung tidak terbaca ayat-ayat Alalh ini.

Note : Kisah ini telah diceritakan oleh seseorang yang memeluk Islam setelah dia mendapat mimpi bercakap dengan ayam. Melalui kisah ini juga telah ramai ilmuan diluar sana yang memeluk Islam kerana seekor ayam.


Leave a Reply

Subscribe to Posts | Subscribe to Comments